iPad ogranicza słownictwo wśród dzieci
Dzieci korzystające z urządzeń mobilnych mają ograniczone słownictwo – informuje brytyjski Daily Mail, powołując się na wyniki badań instytutu psychiatrii przy londyńskim King’s College.
Generacja iPada dysponować będzie węższym zasobem słów niż jej poprzednicy.

Eksperci uważają, że wiadomości tekstowe, emaile oraz komputery wykorzystywane w nauczaniu ograniczą słownictwo wśród dzieci.
Uczymy się wyrazów, gdy słyszymy jak inni je wypowiadają. Obecnie dzieci coraz częściej uczą się z ekranu komputera, a nie w trakcie żywego dialogu, co w znacznym stopniu ogranicza ich słownictwo.
- Poleganie na informacjach wzrokowych, a nie słuchowych, sprawia, że znamy mniej słów niż poprzednie generacje – mówi doktor Marco Catani z instytutu psychiatrii przy King’s College.
W trakcie swoich badań Catani przeprowadził eksperyment z udziałem 27 wolontariuszy. Osoby poddane zostały testom na zapamiętywanie wymyślonych słów. Ci, którzy słyszeli wymyślone słowa i werbalnie je powtarzali, wypadali w badaniach znacznie lepiej niż osoby, które te same wyrazy jedynie przeczytali.
Naukowiec wyjaśnia, kiedy uczymy się nowych słów, to najpierw je słyszymy, następnie powtarzamy, aż do momentu, w którym słowa zostają zapamiętane. Technologia wszystko jednak zmienia. Dzieci komunikują się głównie za pomocą tekstu, dlatego ich słownictwo zostanie ograniczone.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: TR