Lux Med zbada satysfakcję pacjentów
Placówki skupione w grupie Lux Med rozpoczynają akcję, która pozwoli ocenić poziom zadowolenia pacjentów z przebiegu wizyty u lekarza.
Pacjenci, których e-mail znajduje się w bazie spółki, w ciągu 24 godzin po każdej wizycie otrzymają maila z ankietą. W sześciu punktach będzie mógł ocenić m.in. czy otrzymał jasne informacje dotyczące swojego stanu zdrowia, czy zrozumiał lekarskie wytyczne przekazane podczas wizyty. Będzie mógł także wyrazić swoją opinie, czy lekarz podczas wizyty poświęcił pacjentowi wystarczająco dużo czasu, a pacjent czuł się komfortowo zwłaszcza w kontekście prywatności i intymności.

"Bardzo zależy nam na stałym podnoszeniu jakości obsługi pacjentów. Robimy to tym skuteczniej, im lepiej znamy ich opinie. Dlatego teraz wprowadzamy rozwiązanie, które pozwoli nam jeszcze bardziej precyzyjnie wskazać obszary, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę" – podkreśliła Anna Rulkiewicz, prezes Grupy Lux Med.
Szefowa Lux Med przekonuje, że ankieta ma służyć pacjentom - a standardy medyczne i odpowiednia komunikacja na linii „lekarz – pacjent” są dla jej spółki najważniejsze. Ankieta to nie jedyny element, który ma zapewnić monitoring jakości udzielanych świadczeń. Od ubiegłego roku spółka wdrożyła również System Zintegrowanego Audytu Nadzoru Nad Standardami Medycznymi. W planach ma również wdrożenie wywiadów telefonicznych oraz wizyt tzw. 'tajemniczego klineta', które będą przeprowadzane przez firmy zewnętrzne.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: MM