Nowe oblicze marketingu

Marta Markiewicz
opublikowano: 24-10-2007, 00:00

Interaktywne metody marketingowe, mimo że wciąż niszowe, w ciągu nadchodzących lat zrewolucjonizują relacje na linii producent-hurtownia-apteka. Tak twierdzą specjaliści związani z e-biznesem.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
E-marketing, internetowe platformy wymiany informacji, zdobywanie punktów edukacyjnych przez RSS, czyli kanał szybkiego przekazywania bieżących informacji, stosowany w przeglądarkach i serwisach internetowych, czy też linki sponsorowane w sytuacjach kryzysowych - to tylko część metod powszechnie funkcjonujących we współczesnym biznesie, choć nadal nie w pełni wykorzystanych w branży farmaceutycznej. Te nowoczesne techniki marketingu farmaceutycznego oraz prawne aspekty ich zastosowania były przedmiotem październikowego seminarium, zorganizowanego przez Centrum Edukacji Medycznej w Warszawie.
"Szybki i łatwy dostęp do rzetelnej informacji stał się wyznacznikiem rynkowego sukcesu. Rośnie nie tylko konkurencyjność rynku, ale również wymaganie klientów, coraz bardziej świadomych nowych możliwości komunikacyjnych, operacyjnych, dostępnych dzięki nowoczesnym technologiom teleinformatycznym" - przekonywał Bogdan Miś, członek Komitetu Prognoz PAN "Polska 2000 Plus", redaktor naczelny magazynu "PC Magazine".
Podczas seminarium zwracano szczególną uwagę na skuteczność bezpośredniego dotarcia producenta do grupy docelowej zainteresowanej jej produktem. Jednocześnie silnie pokreślono wagę tzw. Closed Loop Marketing, którego działanie opiera się na stałym monitoringu przekazu informacji do i od farmaceutów oraz lekarzy. W ocenie prelegentów, rola przedstawiciela farmaceutycznego w najbliższym czasie może ulec zmianie. Nie będzie on źródłem informacji o leku, a jego działania ograniczą się wyłącznie do dostarczenia cennika i planu promocji.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Marta Markiewicz

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.