Nowe oblicze marketingu
Interaktywne metody marketingowe, mimo że wciąż niszowe, w ciągu nadchodzących lat zrewolucjonizują relacje na linii producent-hurtownia-apteka. Tak twierdzą specjaliści związani z e-biznesem.
"Szybki i łatwy dostęp do rzetelnej informacji stał się wyznacznikiem rynkowego sukcesu. Rośnie nie tylko konkurencyjność rynku, ale również wymaganie klientów, coraz bardziej świadomych nowych możliwości komunikacyjnych, operacyjnych, dostępnych dzięki nowoczesnym technologiom teleinformatycznym" - przekonywał Bogdan Miś, członek Komitetu Prognoz PAN "Polska 2000 Plus", redaktor naczelny magazynu "PC Magazine".
Podczas seminarium zwracano szczególną uwagę na skuteczność bezpośredniego dotarcia producenta do grupy docelowej zainteresowanej jej produktem. Jednocześnie silnie pokreślono wagę tzw. Closed Loop Marketing, którego działanie opiera się na stałym monitoringu przekazu informacji do i od farmaceutów oraz lekarzy. W ocenie prelegentów, rola przedstawiciela farmaceutycznego w najbliższym czasie może ulec zmianie. Nie będzie on źródłem informacji o leku, a jego działania ograniczą się wyłącznie do dostarczenia cennika i planu promocji.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: Marta Markiewicz