Polski projekt walczy o euro
Wśród projektów zgłoszonych do międzynarodowego konkursu „1 Mission 1 Million – Getting to the Heart of Stroke”, który dotyczy prewencji udarów mózgu u osób z migotaniem przedsionków znalazł się projekt z Polski. Trwa internetowe głosowanie – zwycięskie projekty dostaną do podziału 1 mln euro.
Na konkurs spłynęły 184 projekty z 36 krajów, w tym 1 z Polski. Fundacja Udaru Mózgu zgłosiła pomysł na kampanię edukacyjną, która ma zwiększyć świadomość społeczną na temat czynników ryzyka udaru mózgu, możliwości zapobiegania, a także objawów uzasadniających natychmiastowe wezwanie pogotowia. Hasło kampanii ma brzmieć: Poznałem. Zastosowałem. Żyję.
Zwycięskie projekty zostaną wyłonione na podstawie głosowania internautów i opinii ekspertów – specjalistów w dziedzinie kardiologii oraz przedstawicieli organizacji pacjentów. Do podziału czeka 1 mln euro. Cztery projekty otrzymają na realizację po 100 tys. euro, osiem po 50 tys., a 20 projektów po 10 tys. euro.
Migotanie przedsionków jest najczęstszym zaburzeniem rytmu serca; na całym świecie cierpi na nie 9 mln osób. Do czynników zwiększających jego ryzyko zalicza się: starszy wiek, nadciśnienie tętnicze, cukrzycę i niewydolność serca. Dlatego specjaliści przewidują, że liczba osób z tą arytmią będzie rosła.
Sponsorem kampanii jest firma Boehringer Ingelheim, a honorową ambasadorką kampanii została aktorka Jane Seymour.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: Redakcja