CMJ i rzecznik praw pacjenta ogłosili rozpoczęcie współpracy

  • Monika Wysocka
opublikowano: 13-02-2014, 10:25

Rzecznik praw pacjenta będzie współpracował z Biurem Rzecznika Praw Pacjenta. Będą wymieniać się informacjami.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Głównym zadaniem Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia jest monitorowanie jakości świadczeń zdrowotnych udzielanych przez zakłady opieki zdrowotnej podmioty lecznicze. Jednym ze standardów ocenianych przez Centrum jest weryfikowanie informacji o stopniu przestrzegania praw pacjenta, w placówkach ubiegających się o akredytację.

W związku z tym, Rzecznik zaproponował wymianę informacji, którymi dysponuje Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, mogących być wskaźnikiem do oceny kryteriów określonych w standardzie Prawa Pacjenta.
Dzięki temu pacjenci mieliby w końcu możliwość sprawdzenia, jakie placówki są najlepsze w danej dziedzinie np. pod względem skuteczności zabiegów chirurgicznych, niskiej liczby zakażeń szpitalnych. Jak na razie – pomimo certyfikacji placówek przez CMJ - brakuje rzetelnych informacji np. jakie wyniki osiąga dana placówka, nie wiadomo też które placówki nie mają akredytacji bo nie udało im się spełnić kryteriów.
Źródło: bpp.gov.pl

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: mw

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.