Dr Watson bohaterem 7. edycji „Mam Haka na Raka”
Zespół pięciu licealistek z Gdańska zwyciężył w 7. edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”. Ich konkursowy projekt kampanii społecznej na temat chłoniaków został oparty na popularnym ostatnio motywie Sherlocka Holmesa i doktora Watsona. Nowa wersja kultowej historii zostanie wkrótce wyemitowana w całej Polsce.
Przez ostatnich 9 miesięcy młodzi ludzie ze szkół ponadgimnazjalnych edukowali Polaków nt. profilaktyki nowotworów układu chłonnego – chłoniaków. Hakowicze przeprowadzili prelekcje dla prawie 130 tys. osób, nakłonili 109 tys. Polaków do podpisania deklaracji „Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego” i rozdali bez mała 265 tys. ulotek o chłoniakach. Skala działań była ogromna, a konkurencja między zespołami bardzo wyrównana.

Laureatki tegorocznej edycji swoją kampanią „Przejrzyj chłoniaka” pokonały, aż 3 568 uczestników. Jak twierdzi Jerzy Toczyski, prezes GlaxoSmithKline, partnera strategicznego programu, dziewczyny świetnie poradziły sobie zarówno w pierwszym etapie, w którym szerzyły wiedzę nt. chłoniaków wśród gdańszczan, jak i w drugim, w którym pracowały nad koncepcją ogólnopolskiej kampanii społecznej.
W tej edycji jury wybrało zwycięzców niemal jednogłośnie. Nie było to jednak łatwe zadanie. „Od 7 lat mam ten sam dylemat – jak wybrać tylko jeden projekt kampanii z tylu fantastycznych pomysłów” – mówi dr Janusz Meder, prezes Polskiej Unii Onkologii oraz przewodniczący jury programu. „Dlatego cieszę się, że poza zespołem z Gdańska mogliśmy nagrodzić również inne wspaniałe koncepcje”.
W 7. edycji „Mam Haka na Raka” wyróżnionych zostało jeszcze pięć innych zespołów.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: IKA