Ile MZ wydało na kampanie promocyjne podczas pandemii? Nowa ekipa z Miodowej podaje konkretne kwoty

AS/PAP, GW oprac.
opublikowano: 21-02-2024, 07:32

Blisko 2 mln 400 tys. zł Ministerstwo Zdrowia zapłaciło TVP za emisję kampanii promocyjnych podczas pandemii z funduszu COVID-19. Prawie 1 mln 800 tys. otrzymała Telewizja Polsat, a niecałe 900 tys. katolickie rozgłośnie radiowe - wynika z zestawienia wydatków z 2021 r. przekazanych Gazecie Wyborczej przez MZ.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Zakupy covidowe są aktualnie przedmiotem zainteresowania sejmowej komisji zdrowia.
Zakupy covidowe są aktualnie przedmiotem zainteresowania sejmowej komisji zdrowia.
Fot. Jacek Wykowski

Gazeta Wyborcza poprosiła MZ o szczegółowe informacje na temat zakupów covidowych, do których ministerstwo zaliczyło m.in. kampanie promocyjne. W odpowiedzi otrzymano zestawienie dotyczące wydatków na ten cel w latach 2020 i 2021.

"W pierwszym roku pandemii ministerstwo przede wszystkim promowało kosztem prawie 9 mln zł noszenie maseczek. Na liście wydatków płac jest m.in. Film Image Jacek Kościuszko – jednoosobowa działalność gospodarcza. Resort zapłacił Kościuszce 199 tys. zł za opracowanie scenariusza spotu telewizyjnego dotyczącego konieczności noszenia maseczek i jego produkcję" - czytamy.

Jak przekazano, TVP, Polsat i TVN, dostały po 2 mln zł za emisję 15- i 30-sekundowych spotów "Noś maseczkę, zdrowy rozsądek nic nie kosztuje". TVN dodatkowo prawie 50 tys. zł za to, że w programie "Dzień dobry TVN" poruszono temat domowej opieki medycznej. Za poruszenie tego samego tematu w programie "Pytanie na śniadanie" TVP otrzymała 15 tys. zł. "Dostała jeszcze 480 tys. za produkcję i emisję spotu. Niestety, MZ nie wyjaśniło jakiego" - napisano w gazecie.

"Z zestawienia za rok 2021 wynika, że ministerstwo nie wydało już nic na propagowanie tematów związanych bezpośrednio z pandemią" - dodano. Jak przekazano, niecałe 3 mln zł kosztowała kampania "Powiedz, co czujesz, zdemaskuj emocje" skierowana do dzieci i młodzieży i zwracająca uwagę na problemy psychiczne młodych. Połowę tej kwoty otrzymała TVP, a resztę Polsat (1 mln zł) i RMF (400 tys. zł).

Jak poinformowano, pozostałe 5 mln zł MZ wydało na promocję programu Profilaktyka 40+. Jego start został ogłoszony na konferencji prasowej z udziałem premiera Mateusza Morawieckiego i ministra Adama Niedzielskiego w Centrum Medycznym "Judyta" w Raszynie.

Zakupy covidowe są aktualnie przedmiotem zainteresowania sejmowej komisji zdrowia. "Pierwszy materiał, jaki dostałam z departamentów, dotyczący zakupów covidowych, to była laurka. Wszystko było super, wszystko było bardzo ważne, bardzo potrzebne, bo była nadzwyczajna sytuacja i urzędnicy, łącznie z kierownictwem ministerstwa, ratowali świat" - przyznała "Wyborczej" minister zdrowia Izabela Leszczyna. "Powiedziałam, że moja ocena sytuacji jest inna i proszę, żeby przedstawili suche liczby i fakty. Dopiero taką informację zgodziłam się wysłać sejmowej komisji zdrowia" – dodała.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Marek Kos: Ministerstwo Zdrowia przygląda się sprawie ABM. Niedługo wnioski z audytów

Źródło: Puls Medycyny

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.