Jak zachęcić dzieci do zdrowego odżywiania?

MAT
opublikowano: 24-06-2015, 14:18

Można zastosować marketingowy efekt placebo - mówią naukowcy. Dzieci chętniej sięgają po zdrowe produkty w atrakcyjnych opakowaniach. Wydaje im się nawet, że one lepiej smakują.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna

Taki efekt odkryli naukowcy z Uniwersytetu w Bonn, którzy wykorzystali pomysłowy sposób do sprawdzania preferencji dzieci w wieku od 8 do 10 lat.

Badacze które prosili je, aby wybrały pomiędzy trzema identycznymi przekąskami, składającymi się z owocowego jogurtu i płatków zbożowych. Identyczna była jednak tylko zawartość, opakowania się mocno różniły. Jedno z nich niczym nie przyciągało wzroku, drugie prezentowało prozdrowotną wartość tego, co jest środku, a trzecie miało pomysłową nazwę, której towarzyszyły postacie z komiksu. Aby dodatkowo zmierzyć poziom motywacji dzieci, uczeni za pomocą specjalnego urządzenia mierzyli siłę uścisku, kiedy sięgały one po wybrane pudełko. Dzieci mogły potem posmakować zawartość każdego opakowania.

Co się okazało? Najbardziej atrakcyjne było pudełko z komiksem i ciekawą nazwą. Badanie dynamometrem pokazało, że dzieci używały dużo więcej siły, aby otrzymać tak zapakowaną przekąskę. To jednak nie wszystko, jogurt z takiego pudełka uzyskał najwięcej punktów w skali oceniającej smak.

"Atrakcyjnie zaprojektowane opakowanie może kusić dzieci do sięgania po niezdrowe jedzenie. Jednak efekt marketingowy tego rodzaju może też być użyty do promowania zdrowych produktów dla dzieci." - mówi prowadząca eksperyment dr Mathilde Kersting. Uczeni chcą teraz sprawdzić, czy otyłe dzieci są szczególnie podatne na działanie opakowań.

Donnie Ray Jones (CC BY 2.0)

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: MAT

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.