MZ powołuje zespół, który ma zachęcać do podjęcia pracy dydaktycznej
W Dzienniku Urzędowym Ministra Zdrowia opublikowano zarządzenie w sprawie powołania Zespołu do spraw opracowania programu rozwoju nauczycieli akademickich w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu „Młody dydaktyk”.

Zespół jest organem pomocniczym ministra zdrowia.
Zespołu do spraw opracowania programu rozwoju nauczycieli akademickich w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu „Młody dydaktyk” - jaki jest jego skład
Prace Zespołu nadzoruje Piotr Bromber, podsekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.
Przewodniczącym zespołu jest prof. dr hab. Małgorzata Kotwicka, prorektor ds. Dydaktyki Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, a zastępcą przewodniczącego – Małgorzata Zadorożna, dyrektor Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia - czytamy w zarządzeniu.
Z kolei członkowie to:
- przedstawiciel ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki,
- dr Magdalena Cenrbin-Koczorowska – Centrum E-learningu Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu,
- dr Beata Buraczyńska-Andrzejwska – Centrum Innowacyjnych Technik Kształcenia Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu,
- dr Paweł Żebryk – Zakład Edukacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu,
- dr Martyna Borowczyk – Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu,
- dwóch przedstawicieli Konferencji Rektorów Akademickich Uczelni Medycznych pochodzących z innych uczelni niż Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu,
- przedstawiciel Unii Szpitali Klinicznych,
- przedstawiciel Komisji Wyższego Szkolnictwa Medycznego Parlamentu Studentów Rzeczypospolitej Polskiej,
- przedstawiciel Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny (IFMSA-Poland);
Natomiast sekretarzem zespołu jest przedstawiciel Departamentu Rozwoju Kadr Medycznych w Ministerstwie Zdrowia.
Zespołu do spraw opracowania programu rozwoju nauczycieli akademickich w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu „Młody dydaktyk” - jakie są jego działania?
1) identyfikacja barier i czynników zniechęcających młodych ludzi do podjęcia pracy dydaktycznej na uczelni;
2) zinwentaryzowanie dotychczasowych działań podejmowanych w poszczególnych ośrodkach akademickich oraz stosowanych dobrych praktyk;
3) opracowanie programu rozwoju nauczycieli akademickich prowadzących kształcenie oraz działalność naukową w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu „Młody dydaktyk”, w szczególności:
- zasad rekrutacji i kształtowania zainteresowań studentów w kierunku podjęcia działalności dydaktycznej,
- zasad współuczestniczenia w prowadzeniu zajęć w trakcie studiów,
- standardów przygotowania dydaktycznego osób prowadzących zajęcia dla studentów, w tym materiałów szkoleniowych w zakresie przygotowania dydaktycznego do prowadzenia przedmiotu,
- systemu motywacji materialnej i pozamaterialnej zachęcającej do podjęcia kariery akademickiej,
- systemu zasad awansu zawodowego, w tym kryteriów związanych z zatrudnieniem w ramach stanowisk dydaktycznych,
- regulacji umożliwiających łączenie kariery akademickiej z pracą zawodową poza uczelnią,
- zasad zatrudniania nauczycieli akademickich w jednostkach klinicznych prowadzących praktyczne kształcenie studentów,
- wykazu kierunków studiów medycznych, dla których realizowany będzie program.
Pierwsze posiedzenie Zespołu jest zwoływane przez przewodniczącego, w terminie miesiąca od dnia wejścia w życie zarządzenia.
Zespół zakończy działalność z dniem uzyskania akceptacji projektu programu rozwoju nauczycieli akademickich prowadzących kształcenie oraz działalność naukową w dziedzinie nauk medycznych i nauk o zdrowiu „Młody dydaktyk”.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Wiceminister Bromber zapowiada upraktycznienie kształcenia lekarzy. Co to oznacza?
Źródło: Puls Medycyny