Nagrody Impuls rozdane

Ewa Szarkowska
opublikowano: 17-11-2004, 00:00

W rankingu atrakcyjności reklamy zwyciężyła firma Altana Pharma, drugie miejsce zajęła AstraZeneca, a trzecie - Servier. Najbardziej atrakcyjną reklamą w opinii czytelników Pulsu Medycyny okazała się reklama leku Debridat.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Już po raz trzeci Puls Medycyny podsumował wyniki badania reklam przeprowadzonego na zlecenie naszej redakcji przez Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej SMG/KRC A Millward Brown Company. Pod względem siły oddziaływania reklamowego producenta bezkonkurencyjna okazała się firma GlaxoSmithKline Pharmaceuticals SA. Drugie miejsce w tym rankingu zajęło Przedsiębiorstwo Farmaceutyczne Anpharm Sp. z o.o., trzecie - Lek Polska Sp. z o.o. Honorowym dyplomem nagrodzony został wieloletni partner Pulsu Medycyny, Drukarnia Prasowa SA w Łodzi za utrzymywanie wysokiej jakości druku.
Na zlecenie Pulsu Medycyny Instytut SMG/KRC przeprowadził wśród czytelników trzy fale badań ankietowych: w marcu, w czerwcu oraz październiku 2003 roku. Na ich podstawie powstał ranking najlepszych reklamodawców oraz reklam publikowanych na łamach Pulsu Medycyny.
"Dla potrzeb niniejszego podsumowania wyliczony został kompaktowy wskaźnik będący miarą ogólnej atrakcyjności reklamy leku. Stanowi on iloczyn zauważalności reklamy oraz średniej oceny reklamy. Wskaźnik ten został wykorzystany do sporządzenia rankingu reklam i stał się podstawą do wyboru najlepszego reklamodawcy" - wyjaśnia Izabella Anuszewska z SMG/KRC.
Drugim wskaźnikiem wykorzystanym w podsumowaniu badań była siła oddziaływania reklamowego ze strony producenta leku. Podstawą obliczenia tego wskaźnika były dwie zmienne: liczba reklam leków danej firmy farmaceutycznej w trzech wydaniach Pulsu Medycyny oraz wskaźnik atrakcyjności wyliczony dla poszczególnych reklam leków.
Wręczenie nagród i wyróżnień odbyło się 9 listopada w Warszawie. Maciej Olszko, dyrektor działu farmaceutycznego Altana Pharma, odbierając statuetkę zaprojektowaną przez prof. Piotra Gawrona z warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, nie krył swojego zaskoczenia, ale i dużej satysfakcji.
"Jestem bardzo zadowolony z tego, że dostaliśmy tę nagrodę. Szczególnie że oceny reklam dokonali nasi klienci, a więc lekarze, do których adresujemy wszelkie nasze działania. Dla mnie jest to bardzo istotne, ponieważ dowodzi, że reklama nie powinna być tylko atrakcyjna, ale - szczególnie w takiej gazecie jak gazeta profesjonalistów Puls Medycyny - musi mieć jeszcze merytoryczną informację. Mam nadzieję że również dlatego nasza reklama została tak wysoko oceniona, a Altana Pharma jako firma wyróżniona przez czytelników". Poinformował, że w 2005 roku Altana zamierza wprowadzić na rynek nowy produkt z dziedziny leków przeciwastmatycznych. "Sądzę, że to będzie na pewno zarówno dla nas, jak i dla lekarzy, szczególnie pulmonologów i alergologów, istotne wydarzenie" - uważa Maciej Olszko.


Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Ewa Szarkowska

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.