Telemedycyna satysfakcjonuje wszystkich
Rosnąca popularność zdalnych konsultacji rodzi pytania o ich rzeczywistą wartość. W amerykańskim badaniu metodę tę pozytywnie ocenili pacjenci, lekarze oraz technicy.
Pisaliśmy niedawno o skuteczności tego typu technologii. Nowe badanie sprawdziło poziom satysfakcji różnych grup jej użytkowników.
Przeprowadzili je specjaliści z University of Missouri School of Medicine. Jego autorzy przygotowali trzy ankiety przeznaczone dla pacjentów, a także lekarzy i organizujących zdalne spotkania techników, którzy korzystali z systemu Missouri Telehealth Network. Sieć ta dostarcza telemedyczne usługi w 62 hrabstwach w stanie Missouri.
Wszystkie trzy grupy były w większości usatysfakcjonowane stosowaniem ocenianej techniki. 83 proc. z prawie 300 pacjentów uznała jakość usług za dobrą i 78 proc. stwierdziło, że skorzystałoby z tej technologii ponownie. 86 proc. z 21 lekarzy było zadowolonych z pomocy, jakiej mogli udzielić, a 67 proc. koordynatorów organizujących telekonsultacje stwierdziło, że były one łatwe do przeprowadzenia.
"Nasze badanie uzasadniło użycie telemedycyny w opiece nad pacjentami z wiejskich obszarów" - twierdzi autorka eksperymentu prof. Mirna Becevic. "Znając poziom satysfakcji wszystkich rodzajów użytkowników możemy rozważać wprowadzenie specjalistycznych konsultacji np. dotyczących problemów z zachowaniem, autyzmu czy dermatologii poza terenami wiejskimi, z włączeniem miast" - opowiada badaczka.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: MAT