Torfarm na zakupach

Edyta Szewerniak-Milewska
opublikowano: 13-12-2006, 00:00

Torfarm, jeden z wiodących dystrybutorów farmaceutycznych w Polsce, zwiększył w III kwartale tego roku udział w rynku hurtu aptecznego do 10,6 proc. W analogicznym okresie 2005 r. udział Torfarmu w rynku wyniósł 9,15 proc.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Spółka, która w 2004 r. zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych, planuje dalszą ekspansję. Wkrótce zamierza sfinalizować przejęcie katowickiej firmy Galenica-Silfarm, a niewykorzystane zasoby finansowe chce przeznaczyć na kolejne akwizycje. Po połączeniu Torfarmu i Galeniki-Silfarm ich łączny udział w rynku dystrybucji leków wyniesie prawie 16 proc. Do końca 2007 r. Torfarm zamierza także zwiększyć z 700 do 2 tys. liczbę aptek uczestniczących w programie lojalnościowym firmy "Świat Zdrowia". Spółka liczy, że na wejście w ten program zdecyduje się duża część klientów Galeniki-Silfarm.
Według Kazimierza Herby (na zdjęciu), prezesa Torfarmu, przejęcia to sposób na zwiększenie przychodów spółki. W III kwartale 2006 r. Torfarm osiągnął przychody ze sprzedaży o wartości 419 mln zł, czyli o 25,9 proc. więcej niż w tym samym okresie 2005 r. Zysk netto wyniósł w III kwartale 3,8 mln zł, co oznacza w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku wzrost o 20 proc., przy tempie wzrostu rynku aptecznego na poziomie 7,6 proc.


Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Edyta Szewerniak-Milewska

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.