Hasco-Lek przymierza się do inwestycji
Firma Hasco-Lek kupiła pod Wrocławiem teren o powierzchni 4 hektarów. Na budowę nowoczesnego zakładu chce przeznaczyć 50-60 mln zł.
Przedsiębiorstwo Produkcji Farmaceutycznej Hasco-Lek zdobyło rozgłos dzięki kontrowersyjnym spotom "Wskocz na byka", reklamującym preparat na potencję. To tylko jeden z 200 produktów (leków bez recepty, suplementów diety i kosmetyków) znajdujących się w ofercie. W nowym zakładzie będą wytwarzane innowacyjne preparaty, nad którymi firma już pracuje. Powstanie tam również m.in. laboratorium kontroli jakości i magazyn surowców. "Będą to leki celowane, mające zastosowanie w terapii raka jajników i piersi oraz chorobach dermatologicznych. W przeciwieństwie do leków tradycyjnych, działają precyzyjnie tylko na komórki zmienione chorobowo" - przekonuje Alicja Hamkało, rzecznik prasowy Hasco-Leku.
Przychody firmy z roku na rok wzrastają. W 2005 r. wyniosły 106,8 mln zł, w 2006 r. - 121 mln zł, a w I półroczu 2007 r. - 68,5 mln zł. 30 proc. wartości przychodów stanowi eksport, głównie do krajów UE oraz państw Bliskiego i Dalekiego Wschodu. "Rozważamy różne opcje rozwoju firmy, włącznie z przejęciami mniejszych firm i wejściem na giełdę. Na razie za wcześnie jednak na szczegóły" - mówi Alicja Hamkało.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: Małgorzata Bogucka, ; Puls Biznesu