Niewielki wzrost rynku leków

Ewa Szarkowska
opublikowano: 31-01-2007, 00:00

Według danych IMS Health, całkowita wartość rynku farmaceutycznego w Polsce w 2006 r. wzrosła o 4,2 proc. w porównaniu do roku 2005 i osiągnęła wartość 14,8 mld zł w cenach producenta netto.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Rynek apteczny w 2006 r. zanotował wzrost 3,6 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Był on generowany głównie przez leki wydawane na receptę - wartość ich sprzedaży zwiększyła się o 442 mln zł. W całym 2006 r. pacjenci, wspomagani przez refundację z NFZ, zakupili w aptekach leki za 17,8 mld zł. Stanowi to 3,6-procentowy wzrost w stosunku do 2005 r. Z kolei szpitale w 2006 r. poczyniły zakupy za kwotę 2,01 mld zł (w cenach zakupu bez VAT), co stanowi 8,7-procentowy wzrost.
Jak podała Gazeta Prawna, powołując się na raport IMS, udostępniony jej przez jedną z firm farmaceutycznych, aż 17 z 50 największych na polskim rynku korporacji farmaceutycznych zanotowało na koniec 2006 r. spadek sprzedaży. Wśród nich jest także GlaxoSmithKline (GSK), która mimo to zachowała pozycję lidera - 6,05 proc. rynku. W czołówce są także: Polpharma (5,49 proc.), Sanofi-Aventis (5,37 proc.), Servier (4,75 proc.) i Sandoz (3,49 proc.). Informacji dotyczących poszczególnych firm IMS Health nie ujawnia opinii publicznej. Klientowi, który złamał tę zasadę, grożą przykre konsekwencje finansowe.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Ewa Szarkowska

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.