Ponad 100 tys. uczestników programu Senior

Redakcja
opublikowano: 17-05-2010, 00:00

Już 2020 aptek współpracuje z PGF-em w ramach programu partnerskiego i franczyzy. Spółka zapowiada dalszą rozbudowę sieci z logo Dbam o Zdrowie. PGF liczy też na powiększenie grona uczestników programów Senior i finalizuje prace nad uatrakcyjnieniem i rozszerzeniem grupy docelowej programu Mama i Maleństwo.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Według Jacka Szwajcowskiego, prezesa PGF-u, do maja bieżącego roku zostało wydanych ponad 100 tys. kart zapewniających osobom powyżej 75. roku życia 25-proc. dofinansowanie na wszystkie leki na receptę dostępne w 1100 aptekach Dbam o Zdrowie biorących udział w tej akcji. Obecnie 90-95 proc. preparatów kupowanych w przez seniorów dysponujących kartą Senior są to według prezesa PGF-u „leki pierwszej potrzeby wydawane na receptę.” Jacek Szwjacowski zaznacza, że program – przewidziany na lata - jest dopiero w początkowej fazie rozwoju.

PGF zapowiada także nową odsłonę programu Mama i Maleństwo. Dobiegają końca prace nad jego uatrakcyjnieniem i rozszerzeniem grupy docelowej. Obecnie uczestniczki programu otrzymują kartę dającą dostęp do promocji i rabatów na wybrane produkty z trzech kategorii: pielęgnacja, zdrowie i kosmetyki. Poza tym okresie pierwszych trzech miesięcy od przekazania karty mamy otrzymują w prezencie 100 zł do wykorzystania, jako 20 proc. dofinansowanie na cały asortyment dostępny w aptekach Dbam o Zdrowie.

Od lutego do maja liczba aptek DOZ wzrosła z 2000 do 2020. Jacek Szwajcowski zapowiada, że PGF będzie starał się pozyskać kolejne placówki zarówno do programu partnerskiego, jak i do sieci franczyzowej.

Pierwszy kwartał 2010 roku PGF zakończył zyskiem 14 mln zł. Jego przychody w tym okresie sięgnęły blisko 1,4 mld zł. Zdaniem zarządu spółki pierwszy kwartał 2010 roku przyniósł spadek dynamiki rynku aptecznego. O ile dotychczas branża rozwijała się - w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku - w tempie 8-9 proc., to w bieżącym roku było to niewiele ponad 1 proc. „Długa i mroźna zima ograniczyła liczbę zachorowań, a w konsekwencji doprowadziła do spadku zapotrzebowanya na leki”- ocenia Jacek Szwajcowski. Mimo to spółka podtrzymuje prognozę przekroczenia 6 mld zł sprzedaży w 2010 roku.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Redakcja

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.