Prof. Stojko: już na poziomie kształcenia akademickiego musimy przygotowywać medyków do współpracy
Nawet wysoko wyspecjalizowany specjalista jest ekspertem przede wszystkim w swojej dziedzinie. Dlatego wymiana wiedzy i współpraca są tak ważne - mówi prof. Jerzy Stojko, prorektor ds. studiów i studentów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
11 stycznia odbyła się konferencja “Wyzwania na 2024 rok” organizowana przez redakcję “Pulsu Medycyny”. Pierwsza dyskusja poświęcona była zagadnieniom systemowym – potrzebom kadr medycznych. Eksperci zgodzili się co do tego, że istotne w procesie kształcenia akademickiego i podyplomowego jest stymulowanie współpracy pomiędzy zawodami medycznymi.
– Zacieśnienie współpracy pomiędzy zawodami medycznymi, poprawa jej jakości i intensywności, wymaga reformy. Przygotowujemy młode kadry medyczne do tworzenia zespołów terapeutycznych, które odgrywają istotną rolę w procesie terapeutycznym w systemach wielu europejskich państw. Nawet wysoko wyspecjalizowany specjalista jest ekspertem przede wszystkim w swojej dziedzinie. Dlatego wymiana wiedzy i współpraca są tak ważne - powiedział “Pulsowi Medycyny” prof. Jerzy Stojko, prorektor ds. studiów i studentów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Jak sprawić, by młodzi medycy nie bali się szpitali? Więcej kontaktu z pacjentem i nacisk na współpracę
Źródło: Puls Medycyny