Przychodzi rep do lekarza
Wizyty repów u lekarzy jednak tylko po godzinach pracy. Aptekarzom się upiekło - oni mogą się spotykać z przedstawicielami firm farmaceutycznych w czasie pełnienia obowiązków służbowych.
W projekcie zmian zaproponowanym przez resort m.in. określono zasady prowadzenia poszczególnych form reklamy, przeredagowano zapis dotyczący reklamy prowadzonej w aptekach i ZOZ-ach, dodano nowe przepisy określające zakres danych naukowych, analiz i wyników badań pochodzących z dokumentów o charakterze niejawnym.
Ponadto, po konsultacjach, zmianie uległ wzbudzający największe poruszenie w branży art. 15, regulujący spotkania osób uprawnionych z przedstawicielami handlowymi i medycznymi. W nowym brzmieniu ograniczenie spotkań po godzinach pracy dotyczy wyłącznie lekarzy.
W wyniku konsultacji ministerstwo przystało również do pomysłu Naczelnej Izby Aptekarskiej, która zaproponowała rozszerzenie ostrzeżenia zamieszczanego wraz z reklamą. Według nowego rozporządzenia znaną już treść rozszerzono o sformułowanie „gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu”.
Reklamy, których rozpowszechnianie rozpoczęto przed wejściem w życie rozporządzenia, a które nie będą spełniać jego wymogów, będą rozpowszechniane nie dłużej niż 6 miesięcy od dnia, w którym zaczęły obowiązywać nowe przepisy.
Rozporządzenie zacznie obowiązywać z chwilą jego ogłoszenia. Wyjątkiem będą zapisy mówiące o spotkaniach repów i lekarzy poza godzinami pracy - regulacje zaczną obowiązywać dopiero 1 grudnia tego roku.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: Redakcja