Reklama leków: wakacje bez bólu

Redakcja
opublikowano: 05-08-2010, 00:00

W ostatnim tygodniu lipca jak zwykle wśród intensywnie reklamowanych w telewizji preparatów OTC dominowały produkty przeciwbólowe. Jednak na pierwszym miejscu znalazł się stosowany w objawowym leczeniu nieżytu nosa Sudafed – wynika z badań firmy Nielsen Audience Measurement. ;

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Producent preparatu - Johnson & Johnson - między 26 lipca, a 1 sierpnia zainwestował w jego telewizyjną reklamę ponad 2 mln zł. Kwota ta zapewniła spotom z udziałem preparatu 2369 emisji (trwających łącznie blisko 20 godzin). Drugą pozycję zajął przeciwbólowy Opokan Aflofarmu. Telewizyjna promocja preparatu kosztowała producenta prawie 1,48 mln zł. Dzięki tej kwocie widzowie mogli oglądać jego reklamę w sumie przez około 16 godzin (1886 emisji). Niewiele mniej, bo 1,43 mln zł wydała US Pharmacia na obecność w telewizji przeciwbólowego Apapu.

Wśród najbardziej reklamowanych znalazły się także preparaty, które mogą się przydać podczas wakacyjnych podróży, m.in. przeciwbólowe Voltaren i Ibuprom, rozkurczowy Buscopan, poprawiający krążenie kończyn dolnych DIH, czy stosowany w objawowym leczeniu biegunek – Stoperan.

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Redakcja

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.