W pierwszym tygodniu sierpnia reklamodawcy wyruszyli na wojnę na nałogiem palenia papierosów. Starali się także przypomnieć widzom, że chociaż wakacje są na półmetku, to warto pozbyć się paru kilogramów, aby lepiej prezentować się kostiumie plażowym.
Ten artykuł czytasz w
ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Jak wynika z badań firmy Nielsen Audience Measurement w okresie między 2 a 8 sierpnia w czołówce najintensywniej reklamowany w telewizji preparatów OTC znalazły się Niquitin i Nocorette – pomagające uwolnić się od nałogu palenia. Producent pierwszego z nich, GlaxoSmithKline, wydał na promocję preparatu w badanym okresie 1,12 mln zł (576 emisji spotu reklamowego), natomiast drugi kosztował firmę Pharmacia&UPJohn; – 1,08 mln zł (1238 emisji). Wysoko uplasował się też wspomagający odchudzanie Alli – GlaxoSmithKline wydał na jego reklamę telewizyjną 1.02 mln zł ( 833 emisje). Ponad 872 tys. zł kosztowała firmę Vitadirect telewizyjna promocja także pomagającego w odchudzaniu Slim Coffee. W rankingu nie zabrało oczywiście leków przeciwbólowych. Koszulka lidera przypadła Apapowi (US Pharmacia - 1,5 mln zł). Poza tym wysoko uplasowały się Ibuprom (US Pharmacia) oraz Nurofen (Reckitt Benckiser). Najwięcej swoich produktów w czołówce rankingu – aż trzy, znalazł się w nim także Stoperan - uplasowała US Pharmacia.
Zaproszenie do ogłoszonego przez producenta przetargu na obsługę budżetu reklamowego w przyszłym roku przyjęło sześć domów mediowych. Są to: Carat, Macroscope OMD, Media Direction OMD, Starcom, Universal McCann oraz dom mediowy chcący na razie zachować anonimowość. W bieżącym tygodniu zaplanowane są prezentacje poszczególnych firm. Przetarg jest audytowany przez Media Strategy Warsaw. Obecnie obsługą budżetu mediowego US Pharmacii zajmuje się Starcom.