Serwis informacyjny 16.10.2007

Redakcja
opublikowano: 16-10-2007, 00:00
Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Aneksy zamiast nowych umów
Warszawa. Z powodu przedłużającej się procedury aktualizacji planu finansowego NFZ na 2008 r. zamiast nowych kontraktów na świadczenia szpitalne fundusz będzie aneksować istniejące umowy na starych zasadach. Andrzej Sośnierz, prezes NFZ zapowiedział, że umowy na świadczenia szpitalne na nowych zasadach, z uwzględnieniem brytyjskiego systemu grupowania HRG, zostaną podpisane dopiero w maju 2008 r. Prezes funduszu zastrzegł jednak, że kilkumiesięczne kontrakty ze szpitalami nie będą prostym powieleniem obecnie obowiązujących umów. Dyrektorzy szpitali otrzymają nowe propozycje cenowe. Według A. Sośnierza ceny wzrosną od kilkudziesięciu groszy do złotówki za punkt. Kontrakty na świadczenia poz, ambulatoryjne, specjalistyczne i rehabilitacyjne będą - zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami - podpisywane już na nowych zasadach.

Zmiany w przyszłorocznym kalendarzu szczepień
Kraj. Znamy już projekt zmian w przyszłorocznym kalendarzu szczepień ochronnych. Wstępnie zaplanowano wprowadzenie obowiązkowego szczepienia przeciwko pneumokokom u dzieci do lat 5 z patologiami układu krążenia, immunologicznego i oddechowego, a także szczepienia przeciwko ospie wietrznej u dzieci do lat 10 z zaburzeniami układu odpornościowego. Ponadto, w projekcie przyszłorocznego kalendarza zespół pediatryczny ds. szczepień ochronnych przy ministrze zdrowia w dziale szczepienia zalecane umieścił rekomendację do szczepienia przeciw wirusowi brodawczaka ludzkiego (HPV). Główny Inspektor Sanitarny Andrzej Wojtyła podkreśla, że to jedynie zamierzenia - pełen wykaz zmian, jakie zostaną wprowadzone podany zostanie po zatwierdzeniu go przez ministra zdrowia. Na realizację kalendarza szczepień ochronnych w 2008 r. zaplanowano kwotę ponad 84 mln zł (w 2007 r. przeznaczono na ten cel 69 mln zł).

Nowe terapie finansowane przez NFZ
Warszawa. Jeszcze w tym roku Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomi nowe programy terapeutyczne. Chodzi m.in. o leczenie prawie 3 tys. pacjentów z chorobą Leśniewskiego-Crohna, w tym dzieci. Fundusz będzie także finansować terapie dla około 300 chorych ze szpiczakiem mnogim. W sumie 200 mln zł fundusz wyda na leczenie adjuwantowe kobiet z rakiem piersi HER2+. Szansę na bezpłatną immunosupresję Everolimusem będą mieli pacjenci po przeszczepie. Na refundację terapii będą także mogli liczyć chorzy na wirusowe zapalenie wątroby typu B i na reumatoidalne zapalenie stawów. W sumie około 6 200 pacjentów. Fundusz podsumował też wyniki programów badań profilaktycznych, które prowadzi we współpracy z Ministerstwem Zdrowia. W porównaniu z rokiem ubiegłym, w bieżącym na zaproszenie na bezpłatne badania cytologiczne odpowiedziało o 180 proc. kobiet więcej. To jednak nadal niewiele, bo tylko 6 proc. zaproszonych. Na zaproszenia na badania mammograficzne odpowiedziało 17,5 proc pań. W sumie z takich badań skorzystało w całym kraju 28 proc. Polek. W przyszłym roku fundusz nie wyklucza wprowadzenia do programu pewnych innowacji, np. udziału pielęgniarek w zachęcaniu kobiet do badań.

LIM stawia na rodzinę
Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź. Jeszcze w tym roku liczba przychodni Centrum Medycznego LIM zwiększy się do szesnastu. Jesienią br. zostaną otwarte nowe placówki we Wrocławiu i Krakowie. Obecnie Centrum Medyczne LIM ma 8 przychodni w Warszawie, po dwie we Wrocławiu i w Krakowie oraz po jednej w Poznaniu i Łodzi. Nowe placówki powstają zgodnie z obowiązującymi standardami w Centrum Medycznym LIM: mają powierzchnia ok. 1000 mkw, nowoczesne wyposażenie, rtg cyfrowy, stomatologię z rtg i radiografią, aparaty USG Logiq 5. Uruchamianiu nowych przychodni będzie towarzyszyła szeroko zakrojona akcja marketingowa. W kluczowych punktach miast, w których Centrum Medyczne LIM jest obecne, pojawią się billboardy z nowym hasłem „Zdrowy klimat dla całej rodziny”. „Poprzez to hasło chcemy podkreślić indywidualne podejście personelu Centrum Medycznego LIM do pacjentów i ich rodzin. Do tej pory prywatne placówki kojarzone były bardziej z obsługą firm, które zapewniają swoim pracownikom abonamentową opiekę medyczną. Nam zależy równie mocno na indywidualnym kliencie, a nie tylko na sektorze business to business” - wyjaśnia Joanna Borczak-Trzeciok, marketing manager z Centrum Medycznego LIM. W pierwszym półroczu 2007 r. CM LIM odnotowało dynamiczny wzrost. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie ok. 60 mln zł, co stanowi wzrost o ponad 30 proc. w relacji do pierwszego półrocza 2006 r. Zwiększyła się także liczba obsługiwanych klientów do ok. 450 tys. (wzrost o 25 proc.)

Źródło: Puls Medycyny

Podpis: Redakcja

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.