Znani lekarze i ich samochody
Minister zdrowia Zbigniew Religa od lat jest wierny jednej marce samochodu - Hondzie. Jeździ Hondą Accord 1.8 z 1999 r., a jego żona Hondą Civic 1.4 z 2002 r. Sekretarz stanu w resorcie Bolesław Piecha także od lat (co najmniej kilku) nie zmienia samochodów: ma dwa auta marki Hyundai - Sonatę (z 1999 r.) i Atosa (z 2000 r.). Znacznie bardziej reprezentacyjnymi "furami" jeździ najbliższy współpracownik ministra Jarosław Pinkas. Lansuje się w dwudrzwiowej Alfie Romeo GTV z 2004 r. i terenowym Suzuki Grand Vitara z 2003 r.
Lekarze członkowie sejmowej Komisji Zdrowia w większości jeżdżą autami popularnymi na polskich drogach. Mają ople, skody, VW. Najpopularniejsza jest jednak marka Daewoo. Jeżdżą nią m.in. Małgorzata Stryjska z PiS-u (ma Espero z 1998 r.), Ewa Kopacz z PO (ma Matiza z 1999 r. oraz Kię Clarus z 1997 r. i renault z 1991 r.), Daniela Chrapkiewicz z PiS-u (ma Matiza z 1999 roku, ale i Mercedesa klasy A z 2004 r.) i Lucyna Wiśniewska z LPR (ma Nubirę z 1994 r. oraz Opla Vectrę z 1996 r.). Na tym tle zdecydowanie wyróżniają się posłowie PO: Krzysztof Grzegorek z Mecedesem E 280 z 1998 r. i Audi A6 kombi z 1999 r. oraz Wojciech Picheta z Toyotą RAV4 (z 2002 r.) i Audi A6 2.5 TDI z 1995 r.
W senackiej Komisji Zdrowia najlepszy "park maszynowy" mają Michał Okła (PO): Dodge Interpid z 2003 r., Audi A3 1.9 TDI z 1999 r. i Mercedes A160 z 1999 r. oraz Waldemar Kraska (LPR): Nissan Primera z 2002 r., Honda Civic z 1996 r. i Toyota Yaris z 2003 r.
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: Edyta Milewska