Kucharewicz: reklamy aptek to objaw słabości państwa
„W całej Polsce zaczynają się pojawiać reklamy aptek oraz programy lojalnościowe. Mimo, że ustawa refundacyjna wprowadziła zakaz takich praktyk. Jako środowisko aptekarskie dostrzegamy tu słabość państwa” – mówił Grzegorz Kucharewicz, prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej korzystając z obecności na posiedzeniu sejmowej Komisji Zdrowia 14 marca.
Warto przypomnieć, że na początku marca prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej wystosował pismo do ministra zdrowia, Bartosza Arłukowicza, informując o niedozwolonych - zdaniem NRA - praktykach części aptek, naruszających zakaz ich reklamy.
„Z uwagi na fakt, że obowiązujące po dniu 1 stycznia 2012 r. przepisy za niedozwoloną uznały jakąkolwiek reklamę aptek oraz reklamę działalności aptek, a przepisy obowiązujące przed dniem 1 stycznia 2012 r. w wyczerpujący sposób określiły zasady i sposób dozwolonej reklamy produktu leczniczego, za niedopuszczalne uważam uczestniczenie aptek w działalności objętej przedmiotem zawieranych przez nie umów” – napisał prezes Kucharewicz.
Izba oczekuje od ministra „zajęcia jednoznacznego stanowiska w sprawie oraz podjęcie niezbędnych kroków powstrzymujących eskalację tego typu działań”.
NRA dołączyła przykłady takich umów zawieranych przez niektóre z aptek w ramach prowadzonych programów lojalnościowych oraz materiały bezpośrednio związane z prowadzonymi przez apteki akcjami reklamowymi
Źródło: Puls Medycyny
Podpis: Agnieszka Katrynicz