138 mln zł wydały koncerny od 15 października do 15 listopada na reklamę telewizyjną (publiczną) farmaceutyków i parafarmaceutyków. Według TNS OBOP, reklamy leków stanowiły 12 proc. wszystkich wydatków poniesionych na reklamę telewizyjną w analizowanym okresie.
Ten artykuł czytasz w
ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Niekwestionowanym liderem promocji telewizyjnej leków była US Pharmacia, która na reklamę takich produktów, jak Gripex, Apap i Ibuprom wydała ponad 16 mln zł. Drugim największym reklamodawcą okazał się GlaxoSmithKline. Budżet tej firmy na telewizyjne spoty wyniósł 13,99 mln zł. Natomiast wśród najmocniej promowanych marek znalazły się przeciwbólowy Nurofen, na którego reklamę Boots Healthcare wydało 5,86 mln zł. Wiceliderem w rankingu najsilniej promowanych marek został Gripex z budżetem opiewającym na 4,4 mln zł.