Reklamy wyrobów medycznych muszą już spełniać nowe wymogi, ale nadal nie ma ograniczeń dla suplementów
Od 1 lipca wszystkie reklamy wyrobów medycznych muszą spełniać wymogi rozporządzenia Ministra Zdrowia z 21 kwietnia 2023 r. w sprawie reklamy wyrobów medycznych. Na ten moment ograniczenia dotyczą produktów leczniczych oraz wyrobów medycznych. A co z suplementami diety?

Przypominamy, że przepisy rozporządzenia w sprawie reklamy wyrobów medycznych weszły w życie 13 maja 2023 r. Oznacza to, że od tej daty wszystkie nowe reklamy muszą spełniać nowe wymagania, a po zakończeniu okresu przejściowego, czyli właśnie już od 1 lipca muszą je spełniać wszystkie reklamy.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Zlecenia na wyroby medyczne w formie elektronicznej są już dostępne na IKP
Nowe zasady reklamy wyrobów medycznych
Rozporządzenie określa dane, które ma zawierać reklama oraz sposób prezentowania reklamy. Przepisy w szczególności określają ostrzeżenia, którymi musi być opatrzona reklama kierowana do publicznej wiadomości oraz zasady prowadzenia reklamy na kanałach społecznościowych, w tym również przez tzw. influencerów.
Jak dodał w wydanym 9 maja komunikacie Prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych Grzegorz Cessak, wejście w życie rozporządzenia oznacza, że wraz z ustawą o wyrobach medycznych został określony pełny system prawny dotyczący reklamy wyrobów medycznych na terytorium Rzeczypospolitej Polskie.
Farmaceuci przypominają o suplementach
Zdaniem Marcina Repelewicza Prezesa Okręgowej Rady Aptekarskiej Dolnośląskiej Izby Aptekarskiej to bardzo dobra wiadomość dla pacjentów. Jednak dodał, że dalej brakuje ograniczeń dla suplementów diety.
Weszły w życie kolejne ograniczenia reklam kierowanych do publicznej wiadomości, a dotyczących produktów związanych z ochroną zdrowia. To bardzo dobra wiadomość dla pacjentów.
— Marcin Repelewicz (@MrRepelewicz) July 3, 2023
Obecnie ograniczenia dotyczą:
💊Produktów leczniczych✅
🩹Wyrobów medycznych✅
Niestety, dalej brakuje… https://t.co/ZsDeWiy58g
Źródło: Puls Farmacji