WIF: zmiany danych dotyczące apteki należy niezwłocznie zgłaszać

IK/WIF
opublikowano: 12-09-2023, 16:23

Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny wydał komunikat, w którym przypomina, że prowadzący aptekę ogólnodostępną lub punkt apteczny ma obowiązek pisemnie informować o wszelkich zmianach danych, które powinny znaleźć się w rejestrze zezwoleń.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną lub punkt apteczny ma obowiązek przekazywać do właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego informacje o zmianie danych.
Podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną lub punkt apteczny ma obowiązek przekazywać do właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego informacje o zmianie danych.
FOT. Pixabay

Dolnośląski WIF przypomina, że wojewódzki inspektor farmaceutyczny prowadzi rejestr zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych, punktów aptecznych oraz rejestr udzielonych zezwoleń na prowadzenie aptek szpitalnych, zakładowych i działów farmacji szpitalnej.

PRZECZYTAJ TAKŻE: WIF przypomina: recepty weterynaryjne nie muszą posiadać specjalnych kodów kreskowych

O zmianie jakich danych apteka musi informować WIF

Podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną lub punkt apteczny ma obowiązek przekazywać do właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego informacje o zmianie danych, niezwłocznie po ich wystąpieniu. Chodzi o dane, takie jak:

  • oznaczenia podmiotu, jego siedziby i adres, a w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną - imię, nazwisko oraz adres prowadzenia działalności gospodarczej;
  • unikalny identyfikator apteki lub punktu aptecznego;
  • imię i nazwisko kierownika apteki albo kierownika punktu oraz jego identyfikator jako pracownika medycznego;
  • dane apteki, takie jak numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony www, jeśli apteka takie posiada;
  • dni i godziny pracy apteki;
  • gmina, na obszarze której apteka ma być utworzona;
  • adres prowadzenia apteki;
  • nazwa apteki, o ile taka jest nadana;
  • numer zezwolenia na prowadzenie apteki;
  • termin ważności zezwolenia na prowadzenie apteki, jeżeli jest oznaczony.

Zmiana części danych może wiązać się z koniecznością zmiany zezwolenia na prowadzenie apteki. Prowadzący aptekę ogólnodostępną lub punkt apteczny powinien wówczas złożyć wniosek o zmianę zezwolenia.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Obowiązek zgłaszania nieobecności kierownika apteki. Co należy wiedzieć?

Informacje w rejestrze mają wpływ na prowadzenie obrotu lekami zgodnie z prawem

WIF na podstawie przekazanych przez przedsiębiorców pisemnych informacji wprowadza zmiany do rejestru zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych, punktów aptecznych oraz rejestru udzielonych zezwoleń na prowadzenie aptek szpitalnych, zakładowych i działów farmacji szpitalnej. Informacje zawarte w tym rejestrze są powszechnie dostępne i widoczne dla różnych instytucji, a także mają wpływ na prowadzenie zgodnie z prawem obrotu produktami leczniczymi.

„Przypominam zatem o obowiązku pisemnego informowania o ewentualnych zmianach, a w przypadkach konieczności dokonania zmian statusu placówki w Rejestrze zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych, punktów aptecznych oraz rejestrze udzielonych zezwoleń na prowadzenie aptek szpitalnych, zakładowych i działów farmacji szpitalnej związanych z czasowym brakiem działalności o przesyłaniu informacji ze stosownym wyprzedzeniem. Zwracam również uwagę, że w przypadku rezygnacji z prowadzonej działalności, „dezaktywacja” kont oraz „zerowanie” stanów w Zintegrowanym Systemie Obrotu Produktami Leczniczymi (ZSMOPL) odbywać się będzie na podstawie statusu podmiotu w rejestrze aptek - prawomocna decyzja stwierdzająca wygaśnięcie zezwolenia” - czytamy w komunikacie dolnośląskiego WIF.

Źródło: Puls Farmacji

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.