WIF: zmiany danych dotyczące apteki należy niezwłocznie zgłaszać
Dolnośląski Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny wydał komunikat, w którym przypomina, że prowadzący aptekę ogólnodostępną lub punkt apteczny ma obowiązek pisemnie informować o wszelkich zmianach danych, które powinny znaleźć się w rejestrze zezwoleń.

Dolnośląski WIF przypomina, że wojewódzki inspektor farmaceutyczny prowadzi rejestr zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych, punktów aptecznych oraz rejestr udzielonych zezwoleń na prowadzenie aptek szpitalnych, zakładowych i działów farmacji szpitalnej.
PRZECZYTAJ TAKŻE: WIF przypomina: recepty weterynaryjne nie muszą posiadać specjalnych kodów kreskowych
O zmianie jakich danych apteka musi informować WIF
Podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną lub punkt apteczny ma obowiązek przekazywać do właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego informacje o zmianie danych, niezwłocznie po ich wystąpieniu. Chodzi o dane, takie jak:
- oznaczenia podmiotu, jego siedziby i adres, a w przypadku podmiotu będącego osobą fizyczną - imię, nazwisko oraz adres prowadzenia działalności gospodarczej;
- unikalny identyfikator apteki lub punktu aptecznego;
- imię i nazwisko kierownika apteki albo kierownika punktu oraz jego identyfikator jako pracownika medycznego;
- dane apteki, takie jak numer telefonu, numer faksu, adres e-mail, adres strony www, jeśli apteka takie posiada;
- dni i godziny pracy apteki;
- gmina, na obszarze której apteka ma być utworzona;
- adres prowadzenia apteki;
- nazwa apteki, o ile taka jest nadana;
- numer zezwolenia na prowadzenie apteki;
- termin ważności zezwolenia na prowadzenie apteki, jeżeli jest oznaczony.
Zmiana części danych może wiązać się z koniecznością zmiany zezwolenia na prowadzenie apteki. Prowadzący aptekę ogólnodostępną lub punkt apteczny powinien wówczas złożyć wniosek o zmianę zezwolenia.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Obowiązek zgłaszania nieobecności kierownika apteki. Co należy wiedzieć?
Informacje w rejestrze mają wpływ na prowadzenie obrotu lekami zgodnie z prawem
WIF na podstawie przekazanych przez przedsiębiorców pisemnych informacji wprowadza zmiany do rejestru zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych, punktów aptecznych oraz rejestru udzielonych zezwoleń na prowadzenie aptek szpitalnych, zakładowych i działów farmacji szpitalnej. Informacje zawarte w tym rejestrze są powszechnie dostępne i widoczne dla różnych instytucji, a także mają wpływ na prowadzenie zgodnie z prawem obrotu produktami leczniczymi.
„Przypominam zatem o obowiązku pisemnego informowania o ewentualnych zmianach, a w przypadkach konieczności dokonania zmian statusu placówki w Rejestrze zezwoleń na prowadzenie aptek ogólnodostępnych, punktów aptecznych oraz rejestrze udzielonych zezwoleń na prowadzenie aptek szpitalnych, zakładowych i działów farmacji szpitalnej związanych z czasowym brakiem działalności o przesyłaniu informacji ze stosownym wyprzedzeniem. Zwracam również uwagę, że w przypadku rezygnacji z prowadzonej działalności, „dezaktywacja” kont oraz „zerowanie” stanów w Zintegrowanym Systemie Obrotu Produktami Leczniczymi (ZSMOPL) odbywać się będzie na podstawie statusu podmiotu w rejestrze aptek - prawomocna decyzja stwierdzająca wygaśnięcie zezwolenia” - czytamy w komunikacie dolnośląskiego WIF.
Źródło: Puls Farmacji