Wydatki firm farmaceutycznych na reklamę leków ostro w dół

AS
opublikowano: 07-08-2023, 07:30

Lek na łuszczycę Skyrizi firmy AbbVie znalazł się na szczycie listy produktów, na których reklamę branża farmaceutyczna w lipcu wydała najwięcej. Jednak w porównaniu z poprzednimi miesiącami wydatki branży na reklamę leków gwałtownie maleją. O blisko 80 mln dolarów w stosunku do maja tego roku.

Ten artykuł czytasz w ramach płatnej subskrypcji. Twoja prenumerata jest aktywna
Całkowite wydatki na reklamy leków z lipcowego rankingu wyniosły zaledwie 126,3 miliona dolarów, czyli znacznie mniej niż 163,2 miliona dolarów wydanych w czerwcu.
Całkowite wydatki na reklamy leków z lipcowego rankingu wyniosły zaledwie 126,3 miliona dolarów, czyli znacznie mniej niż 163,2 miliona dolarów wydanych w czerwcu.
FOT. Pixabay

Całkowite wydatki na reklamy leków z lipcowego rankingu wyniosły zaledwie 126,3 miliona dolarów, czyli znacznie mniej niż 163,2 miliona dolarów wydanych w czerwcu. Lipcowe podsumowanie oznaczała również ogromny spadek w stosunku do maja, kiedy wydatki osiągnęły szczyt na poziomie 203,1 miliona dolarów.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Big Pharma podwaja wydatki na reklamę i wyprzedza branżę technologiczną

Skyrizi firmy AbbVie walczy o tytuł lidera w rocznym zestawieniu

Skyrizi firmy AbbVie walczy o tytuł lidera w rocznym zestawieniu leków, na które w 2023 roku firmy farmaceutyczne wydały najwięcej. Opierając się na półrocznych wynikach, wydaje się, że jest na dobrej drodze, zajmując czołowe miejsca na comiesięcznych listach komercyjnych przebojów lekowych. Jednocześnie jednak wydatki na reklamę tego leku spadły o 3,4 miliona dolarów miesiąc do miesiąca, czyli do kwoty 23,2 miliona dolarów w lipcu.

Najwięcej reklam leków w immunologii

Na drugim miejscu lipcowego zestawienia hitów reklamowych uplasował się Dupixent, produkt firm Sanofi i Regeneron, będący potęgą w dziedzinie immunologii. Firmy farmaceutyczne wyemitowały w lipcu aż 10 spotów reklamowych tego leku. Jednak ogólne wydatki na reklamę produktu Dupixent nieznacznie spadły, do 20 mln dolarów, w porównaniu z 21,4 mln dolarów w czerwcu.

Na trzecim miejscu znalazł się lek immunologiczny Rinvoq firmy AbbVie. W tym przypadku wydatki na reklamę w lipcu wyniosły 19,5 mln dolarów, co oznacza spadek z 25,3 mln dolarów w czerwcu. Z kolei terapia chorób układu oddechowego firmy GSK, Trelegy awansowała o jedno miejsce z wydatkami na reklamę na poziomie 11,5 mln zł.

Nowości w zestawieniu reklamowych hitów branży farmaceutycznej

Na piątym miejscu znalazł się kolejny lek AbbVie. Chodzi o preparat Vraylar, stosowany w chorobie afektywnej dwubiegunowej i ciężkiej depresji. W czerwcu w ogóle nie był notowany na liście reklamowych hitów. Na szóstym miejscu znalazł się lek przeciwcukrzycowy firmy Eli Lilly i Boehringer Ingelheim, Jardiance. Wydatki reklamowe w tym przypadku osiągnęły 9,8 miliona dolarów, czyli o 600 000 dolarów więcej niż w czerwcu.

Siódme miejsce zajmuje konkurencyjny lek na cukrzycę i choroby nerek o nazwie Farxiga, firmy AstraZeneca. Na ósmej pozycji w lipcu, podobnie jak w czerwcu, znajduje się niedawno zatwierdzona terapia w leczeniu cukrzycy koncernu Eli Lilly - Mounjaro. Na dziewiątym miejscu znalazł się lek na stwardnienie rozsiane firmy Roche - Ocrevus. Wydatki na reklamy leku Ocrevus wzrosły w zeszłym miesiącu do 7,6 miliona dolarów, co stanowi znaczny wzrost z 2,1 miliona dolarów w czerwcu.

Pierwszą dziesiątkę zestawienia zamyka lek na cukrzycę

Pierwszą dziesiątkę zamyka kolejny lek przeciwcukrzycowy, doustna terapia Novo Nordisk - Rybelsus. Lek odnotował jednak znaczny spadek, o sześć miejsc w porównaniu z czerwcową pozycją na liście. Wydatki na reklamę Rybelsusa spadły z 18,3 miliona dolarów do zaledwie 7 milionów dolarów miesięcznie.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Giganci farmaceutyczni zapowiadają wzrost wydatków na badania i rozwój

Źródło: Puls Farmacji

Najważniejsze dzisiaj
× Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.